https://jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

Jeeves biedt ziekenhuizen ondersteuning bij vaccinatie tegen corona

Vanaf eind mei krijgen ongeveer zestig Nederlandse ziekenhuizen priklocaties voor de vaccinatiecampagnes. De ziekenhuizen gaan een half miljoen prikken per week zetten.

De prikken zullen vooral worden gezet op rustige momenten zoals bijvoorbeeld de weekends. Uitgaande van deze weekends gaat het gemiddeld om ruim 4000 extra bezoeken per dag per ziekenhuis locatie.

Het is voor ziekenhuizen uiteraard van groot belang om de toestroom van deze extra personen naar het ziekenhuis in goede banen te leiden. Denk aan het opvangen en informeren van mensen bij aankomst, hen attenderen op het dragen van een mondkapje en het stellen van triagevragen. Maar ook goede begeleiding op de parkeerplaats en vanaf openbaar vervoer punten.

Cruciaal is dat bezoekers zo kort mogelijk binnen zijn. Bij het Erasmus MC zullen de gastheren en vrouwen voor de entree vragen of men de gezondheidsverklaring al heeft ingevuld. Is dit niet het geval en dat gebeurt heel vaak, kunnen bezoekers deze bij de entree op diverse tafels alsnog invullen.

Om te stimuleren dat bezoekers met een auto komen, is het uitreiken van uitrijdkaarten een goede manier om veilig reizen en veilig wachten (men komt vaak te vroeg) te stimuleren.

Vaccineren is meer dan alleen een prik zetten. Mensen komen met een bepaalde spanning naar het ziekenhuis. Door een vriendelijke ontvangst, een bemoedigend woord of het pakken van een rolstoel, help je mensen echt en draag je tegelijkertijd bij aan een soepel en veilig proces.

Vanuit onze ruime ervaring als gastvrije dienstverlener bij ziekenhuizen, weet Jeeves dat de ontvangst en begeleiding van mensen cruciaal is. Zeker in bijzondere situaties als nu met COVID-19 en de vaccinatie daartegen.

Enkele voorbeelden, waar we mogen meehelpen met deze belangrijke campagne:

  • Aanspreekpunten op de parking, uitdelen van uitrijdkaarten;
  • Extra shuttle chauffeurs, betere capaciteit met minder mensen in de shuttle;
  • Aanspreekpunten bij de entree, mogelijkheid voor invullen gezondheidsverklaring;
  • Mogelijkheid om buiten te wachten, personen die te vroeg zijn reguleren;
  • Veilige en gereguleerde doorstroom vanaf de entree, zo kort mogelijk binnen zijn;
  • Triage vragen, begeleiding bij invullen documentatie;
  • Gastvrije handhaving van mondkapje en afstand houden;
  • Toezicht en informatie in het kwartier na vaccinatie.

Diverse van onze vaste klanten hebben al extra inzet gereserveerd. Zoals u van Jeeves gewend bent zullen we ook na eind mei de ervaringen van de diverse locaties delen, om zo de beste werkwijzen overal toe te passen.

Wenst u tijdens deze periode tijdelijk extra inzet van onze gastvrouwen, gastheren, chauffeurs en parkeerdiensten rondom uw ontvangstproces? We bespreken graag de mogelijkheden met u!

Neem contact op

Lees ook:

Gastvrij communiceren over coronamaatregelen in het ziekenhuis

COVID-ondersteuning van het ziekenhuis: triage, mondkapjes en 1,5 meter

 

Meer berichten

Verbeter de gastvrijheid van uw organisatie. Neem nu contact met ons op!
Contact