Van Mossel VKV: ‘Haal- en brengservice zorgt voor betere klantbeleving’

In de concurrerende automotive sector is een goede klantbeleving cruciaal. Een haal- en brengservice is daarbij voor Van Mossel VKV inmiddels niet meer weg te denken. Door deze service uit te besteden, kiest deze autodealer bovendien voor flexibiliteit, kostenefficiëntie en gemak. “Iedere klant waardeert het.”

Voor Van Mossel VKV, onderdeel van Van Mossel Automotive Groep, is een optimale klantbeleving dé manier om zich te onderscheiden in deze verdringingsmarkt. “Uiteindelijk draait het bij ons allemaal om klantbeleving”, vertelt Pieter Kroos, directeur Fleetsales bij Van Mossel VKV. “De meeste autodealers zullen dat zeggen, maar het gaat vervolgens om de details en de uitvoering.”

Haal- en brengservice voor leasemaatschappijen en bedrijven

Voor bedrijven en leasemaatschappijen biedt Van Mossel VKV in dat kader een haal- en brengservice. Kroos: “Leasemaatschappijen verplichten ons dat, maar we zien het daarnaast als een stukje dienstverlening aan bedrijven. Zij vragen er ook steeds meer naar. Meestal gaat het om het wegbrengen van nieuwe auto’s en terugnemen van ex-leaseauto’s. Zo besparen we de werknemer tijd, waar vooral de werkgever blij mee is, en gedoe. Op die manier kunnen leasemaatschappijen en bedrijven op hun beurt ook weer plussen in respectievelijk klant- en medewerkerstevredenheid.”

Van Mossel VKV werkt voor de haal- en brengservice sinds ruim vijf jaar samen met Jeeves. “De senior chauffeurs die we daar inhuren zijn hoffelijk en stralen rust uit”, aldus Kroos. “Vaak zijn het dezelfde gezichten. Dat is fijn, want de chauffeur is het gezicht van de dealer naar de klant toe. Als bedrijven vaak hetzelfde gezicht zien, komt dat solide en betrouwbaar over. Bovendien hoeven wij dan niet steeds opnieuw de werkwijze uit te leggen aan de chauffeurs.”

Flexibiliteit, kostenefficiëntie en gemak van uitbesteden

Het uitbesteden van de haal- en brengservice biedt volgens Kroos meerdere voordelen, waaronder flexibiliteit. “We verkopen veel auto’s, maar het gebruik van deze dienst is grillig. De ene dag gaat het om één auto, de volgende dag kunnen het er zeven zijn. We hebben eigen chauffeurs in dienst waar altijd werk voor is. Als we pieken, huren we Jeeves in. In het verleden hebben we verschillende werkwijzen geprobeerd, maar dit is voor ons de beste manier.”

Financiën spelen daar uiteraard ook een rol in, aldus Kroos. “Door deze flexibele inzet van chauffeurs heb je niet de financiële lasten en risico’s die je met eigen medewerkers in vaste dienst wel hebt. Het inhuren van chauffeurs is goed te budgetteren. De marges in automotive zijn klein en kostenefficiëntie is dus belangrijk voor autodealers. De combinatie van flexibiliteit en kostenefficiëntie door uitbesteding werkt fijn voor ons.” De samenwerking met Jeeves biedt Van Mossel VKV bovendien gemak, stelt Kroos. “Het maakt onze eigen operatie overzichtelijker. Onze binnendienst stemt de ritten af met de planning van Jeeves en het wordt geregeld. Dat geeft rust.”

Elke levering een visitekaartje

Van Mossel VKV, autodealer van de merken Renault, Dacia en Nissan, blijft onverminderd inzetten op een goede klantbeleving, verzekert Kroos. “We zijn ook afgelopen jaar weer hard gegroeid, dan doen we blijkbaar toch iets goed. Naar mijn mening maakt gastvrijheid, ook op locatie, het verschil. We willen dat klanten stuk voor stuk een positieve ervaring hebben en dat elke levering van een auto een visitekaartje is van Van Mossel VKV.”

Heeft u als autodealer of leasemaatschappij interesse in onze haal- en brengservice? Jeeves is u graag van dienst!

Neem contact op


Terug naar blog overzicht





Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een:


done!

Ja, neem contact met mij op!