valet-parking Rotterdam

Rotterdam The Hague Airport onderscheidt zich met eigen valet-parking

De reiziger die zijn auto op een luchthaven wil parkeren, kan doorgaans uit vele aanbieders van valet-parking kiezen. Media berichtten afgelopen zomer echter dat sommige aanbieders het niet zo nauw nemen met het serviceniveau. “Des te meer kunnen wij ons onderscheiden met onze eigen valet-parking service”, vertelt Yassin Saddiki, commercieel manager van de Rotterdamse luchthaven.

‘Valet-parking, een ontspannen begin van uw vakantie’, valt te lezen op de website van Rotterdam The Hague Airport. Wie zijn eigen auto wil parkeren op de luchthaven, hoeft met deze service niet na te denken over een parkeerplaats. De reiziger parkeert de auto voor de terminal en geeft de sleutels en de parkeerkaart aan de gastheer. Deze zet de auto weg op een beveiligde locatie en zorgt ervoor dat de auto bij terugkomst in de bufferzone van P2 staat, dicht bij de uitgang van het vliegveld.

>>> ‘Valet-parking: het ultieme visitekaartje voor uw restaurant, event of vliegveld’

“Een van onze pijlers is het creëren van een ultieme beleving voor passagiers”, vertelt Saddiki. “Valet-parking is daar een essentieel onderdeel in, omdat het de reis van de passagier vergemakkelijkt. Jaarlijks blijkt uit onderzoek dat onze reizigers deze service zeer waarderen.”

Problemen met valet-parkeren op luchthavens

In augustus van dit jaar kwamen de luchthavens Schiphol en Rotterdam The Hague Airport in het nieuws door problemen met valet-parkeerders. Schiphol-reizigers zouden schade aan de auto hebben, bekeuringen ontvangen en honderden extra kilometers op de teller hebben staan. De PvdA in de gemeenteraad van Rotterdam reageerde dat sommige valet-parkeerders het ook in Rotterdam niet zo nauw nemen met de auto’s van hun klanten. Bijvoorbeeld door auto’s van vakantiegangers niet op beveiligde terreinen, maar gratis in woonwijken te parkeren.

Iets wat een woordvoerder van Rotterdam The Hague Airport destijds bevestigde. “Dat zijn geen partners met eigen parkeerterreinen met wie wij samenwerken, maar ze maken wel gebruik van onze naam. Daar balen we van.” Commercieel manager Saddiki noemt de werkwijze van de betreffende valet-parkeerders ‘zorgwekkend’, maar ziet tegelijkertijd kansen. “Des te meer kunnen wij ons onderscheiden met ons eigen valet-parking. Wij moeten gewoon zorgen dat we goede service blijven leveren voor het parkeren op onze luchthaven.”

Officiële partner voor valet-parking

De officiële valet-parking service op Rotterdam The Hague Airport wordt uitgevoerd door Jeeves. ‘Jeeves is marktleider op het gebied van valet-parking en levert deze dienst reeds 20 jaar’, beschrijft de luchthaven op haar website. ‘De chauffeurs die uw auto parkeren zijn zeer ervaren senioren of studenten met minimaal twee jaar rijervaring.’

Volgens Saddiki maken inderdaad de medewerkers het grootste verschil in de beleving van reizigers. “De passagier helpen met de bagage, een geruststellend woord of een tip voor de reis, dat soort in principe kleine dingen waarderen mensen enorm. Steeds meer mensen maken ook gebruik van onze valet-parking. De service raakt bekender en wordt gewaardeerd. Jeeves heeft zich wat dat betreft echt bewezen als partner voor de valet-parking.”

Een stap verder in de dienstverlening aan reizigers

Volgens Willem van den Engh, coördinator bij Jeeves voor onder meer RTHA, gaat de officiële valet-parking inderdaad een stap verder in de dienstverlening aan reizigers. “We geven reizigers een kopje koffie en helpen hen indien mogelijk bij het in- en uitladen van de koffers. En als mensen een elektrische auto hebben, laden we die op.”

>>> Bekijk alle chauffeursdiensten van Jeeves voor de zakelijke markt

Van den Engh benoemt ook het type mensen dat Jeeves als gastheren inzet. “We selecteren hen nadrukkelijk op een gastvrije houding en dienstbaarheid. Je kunt van onze gastheren op aan, ook als het gaat om de veiligheid van de auto’s.”

Neem contact op

Lees ook:

Wat is valet-parking: betekenis en toepassing in de praktijk

Thuisbrengservice bij toprestaurant: ‘Onderdeel van de totaalbeleving’

 


Terug naar blog overzicht





Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een:


done!

Ja, neem contact met mij op!