https://jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

‘Ook in beddencentrale Erasmus MC zijn gastvrije medewerkers belangrijk’

Beddencentrale Erasmus MC

Met duizenden patiënten die continu komen en gaan, is er in een ziekenhuis altijd een grote vraag naar schone bedden. Zo ook in het Erasmus MC, waar Linda Hoogerwerf als Coördinator Zorglogistiek onder meer verantwoordelijk is voor de beddencentrale en het patiëntenvervoer. Sinds juli zet het ziekenhuis tijdelijk gastvrije medewerkers van Jeeves in op de beddencentrale. “Ze ondersteunen ons ontzettend goed.”

Hoogerwerf houdt zich dagelijks bezig met het regelen van de meest uiteenlopende zaken op operationeel vlak binnen de organisatie. Behalve dat ze verantwoordelijk is voor personeelszaken, ziekmeldingen en jaargesprekken met medewerkers, coördineert ze de beddencentrale en de zorglogistiek in het ziekenhuis.

Maar wat houdt die beddencentrale precies in? Hoogerwerf: “Als er een patiënt bij ons wordt opgenomen, dan heeft diegene een schoon bed nodig. Met de beddencentrale zorgen we daarvoor. Gebruikte bedden komen hier binnen en gaan uiteindelijk schoon weer naar buiten. We maken daarbij voor het overgrote deel van de bedden gebruik van een wasstraat. Het bed en matras gaan door de wasstraat, waar ze grondig worden gereinigd. Als alles weer fris is, maken we het geheel keurig op met schoon beddengoed. De bedden kunnen dan weer terug naar de afdelingen.”

En het terugbrengen naar de afdelingen, ook dát is nog een hele logistieke klus. “Onder in het ziekenhuis bevindt zich een enorme logistieke gang waar alles doorheen gaat wat we willen vervoeren”, legt Hoogerwerf uit. “Denk aan afvalcontainers, linnengoed, verzorgingsproducten en wc-papier. Én dus ook de bedden voor onze patiënten. Vanuit de logistieke gang gaan schone bedden de lift in en vervolgens rijden we ze naar de juiste afdeling.”

23 kilometer per dag

De afstanden die de medewerkers daarbij afleggen, zijn niet niets. “Wij hebben honderden patiënten onder ons dak. En iedere keer dat we iemand ontslaan uit het ziekenhuis, moet het bed gereinigd worden. Je kunt je voorstellen dat dit dus de hele dag doorgaat. Daarbij is ons gebouw enorm: we zijn gemiddeld vijftien minuten bezig om een bed weg te brengen vanaf de beddencentrale en vervolgens weer terug te komen. Sommige medewerkers lopen zo’n 23 kilometer per dag.”

Hoogerwerf geeft aan dat ze met een dynamische en hechte groep mensen werkt. “Ons team bestaat uit zestig medewerkers, die van jong tot oud variëren en die allerlei verschillende culturele achtergronden hebben. We zijn allemaal goed op elkaar ingespeeld. De medewerkers van Jeeves zijn hierop een goede aanvulling. Iedereen is blij als ze ons weer komen helpen bij de beddencentrale.”

Ontdek de gastvrouwen en -heren van Jeeves

Sinds afgelopen juli zet Jeeves dagelijks van half acht ’s ochtends tot circa half vier in de middag twee medewerkers in bij de beddencentrale. “De gastheren en -vrouwen van Jeeves ondersteunen ons ontzettend goed in het op correcte wijze schoonmaken van de bedden”, vertelt Hoogerwerf. “En als ze al wat langer bij ons aan de slag zijn, dan brengen ze de bedden soms ook naar de juiste bestemming. Tegen die tijd kennen ze het gebouw goed en verdwalen ze niet in de lange gangen.”

Gastvrije en empathische medewerkers

Hoogerwerf vervolgt: “In het Erasmus MC hebben we gastvrijheid en empathie hoog in het vaandel staan. En dat is dan ook precies de reden dat we voor Jeeves kiezen. De medewerkers van Jeeves zijn namelijk enorm vriendelijk, zowel voor onze teams als voor de patiënten.”

Hoogerwerf kan in haar hechte team van Facilitair dan ook altijd rekenen op enthousiaste reacties als de gastheren en -vrouwen weer op de planning staan. “Ik krijg dingen te horen als: ‘Oh, komen de mensen van Jeeves weer? Wat een fijne, lieve en vriendelijke mensen zijn dat toch allemaal’. Vaak zijn de Jeeves-medewerkers ook iets ouder. Ze zijn niet zomaar gek te krijgen en blijven rustig en beleefd te midden van alle hectiek. Ook matchen ze goed met de anderen die hier komen inspringen, zoals mensen van de reclassering of met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is overduidelijk dat ze hier met veel plezier werken. Fantastisch dat zo’n oudere generatie hun goede werkethiek meeneemt naar de afdeling!”

Heeft uw ziekenhuis ook behoefte aan gastvrije medewerkers op afdelingen? We bespreken graag de mogelijkheden!

Neem contact op Bekijk al onze diensten voor de zorg

Meer berichten

Verbeter de gastvrijheid van uw organisatie. Neem nu contact met ons op!
Contact