https://jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

Fred Legerstee (RET): ‘Toeristen worden verrast door onze gastvrijheid’

ret rotterdam the hague airport

Tijdens een pilot van juli tot en met oktober werkten gastvrije medewerkers van Jeeves in opdracht van de RET op Rotterdam The Hague Airport. Het doel was om arriverende toeristen op vriendelijke en effectieve wijze naar de juiste bus te verwijzen. Fred Legerstee, Coördinator Technische Exploitatie bij de RET, begeleidde dit project en blikt terug op de pilot. “De gastvrijheidsmedewerkers ontlasten onze chauffeurs.”

Legerstee is er bij de RET verantwoordelijk voor dat buschauffeurs in de regio Noord-Rotterdam hun werk goed kunnen uitvoeren. Hierbij heeft hij veel contact met gemeenten over werkzaamheden op de route. Ook zorgt hij ervoor dat apparatuur in de bussen goed werkt en dat chauffeurs volgens de dienstregeling kunnen rijden. Legerstee was nauw betrokken bij de pilot met Jeeves.

Gastvrijheidsmedewerkers op Rotterdam The Hague Airport

Het busplatform op een vliegveld is misschien niet het eerste waar mensen aan denken als het gaat om de inzet van gastvrije medewerkers. De RET had echter goede redenen voor een samenwerking met Jeeves. Legerstee: “In de zomermaanden komen er veel toeristen aan op Rotterdam The Hague Airport. Vaak weten die nog niet precies waar ze naartoe willen en daarom stappen ze op de bus naar Rotterdam Centraal.”

Het gevolg daarvan is dat deze bussen overvol raken, dat ze vertraging oplopen en dat de reguliere passagiers niet meer in de bus passen. “Dit wilden we zoveel mogelijk beperken”, gaat Legerstee verder. “Bussen moeten immers op tijd rijden. Het is daarom beter als toeristen de juiste bus naar Metrostation Meijersplein pakken en vanaf daar met de metro naar Rotterdam Centraal Station of Den Haag Centraal Station gaan. Het was aan de gastvrije medewerkers van Jeeves om de toeristen op vriendelijke wijze naar de juiste bus te begeleiden.”

Het belang van gastvrijheid voor de RET

Legerstee geeft aan dat de RET verschillende belangen heeft bij het inzetten van gastvrijheidsmedewerkers. “Het grootste voordeel voor ons is dat onze buschauffeurs hun werk kunnen doen zoals dat met ze is afgesproken”, legt hij uit. “We willen stilstand en rituitval altijd vermijden. De medewerkers van Jeeves helpen ons hierbij, omdat ze onze chauffeurs ontlasten.”

>>> Dit doet Jeeves op luchthavens

Een ander belang van het beroep op de gastvrijheidsmedewerkers van Jeeves is een stukje reclame richting passagiers. Legerstee: “Mensen worden verrast door onze gastvrijheid op een wellicht wat onverwachte locatie. Wanneer toeristen op het vliegveld arriveren, hoeven ze niet helemaal zelf uit te zoeken wat ze moeten doen. Dat is misschien nieuw voor de toeristen zelf, maar ook wij maken dit voor het eerst mee. Het is ontzettend handig. Niet alleen helpen de gastvrijheidsmedewerkers ons bij het verwijzen naar de juiste bus, ze assisteren ook bij de verkoop van kaartjes en bij het delen van reisinformatie.”

Een voorbeeld hiervan is het wijzen op betaling via OVpay, waarbij de passagier nu ook met een bankpas kan betalen. De kaartverkoop in het voertuig neemt hierdoor aanzienlijk af, wat leidt tot minder vertraging bij drukte.

Goede communicatie en veel enthousiasme

Legerstee is erg te spreken over de samenwerking tussen de RET en Jeeves. “De pilot verliep goed. Er werd helder gecommuniceerd en de medewerkers waren enthousiast. Ze wisten precies wat ze moesten doen”, vertelt hij. “Het voordeel van Jeeves is dat hun mensen veel ervaring hebben op andere publieke plekken zoals ziekenhuizen. Ze willen er graag iets extra’s toevoegen. Hierdoor zijn ze altijd stipt op tijd aanwezig op het werk, soms zelfs eerder. Bovendien zijn ze erg vriendelijk richting onze collega’s.”


Wilt u ook gastvrije medewerkers inzetten voor uw organisatie of bedrijf? We bespreken graag de mogelijkheden!

Neem contact op Wij zijn Jeeves

Meer berichten

Verbeter de gastvrijheid van uw organisatie. Neem nu contact met ons op!
Contact