Parkeerservice bij St. Anna: ‘Stress verminderen is een groot goed voor ziekenhuizen’

Voor patiënten en bezoekers van het St. Anna Ziekenhuis is het sinds oktober mogelijk om hun auto voor de hoofdingang te parkeren. Ze worden geholpen door een gastheer of gastvrouw, terwijl een chauffeur de auto op het terrein parkeert. De parkeerservice stelt mensen gerust, vertelt Nicole Muntendam, Hoofd Hotelservices bij het St. Anna Ziekenhuis. “Patiënten hebben al stress, dan is het belangrijk dat ze zich niet druk hoeven te maken over het parkeren.”

Bij het ziekenhuis in Geldrop kunnen zo’n 700 auto’s een plekje krijgen, waarbij drie van de vier parkeerterreinen voor patiënten en bezoekers zijn bestemd. Toch is die capaciteit niet altijd toereikend, aldus Muntendam. “Dat is met name op dinsdag en donderdag het geval en dan natuurlijk vooral rond de bezoekuren.”

Redenen voor de parkeerservice

Het is een van de redenen waarom het St. Anna voor de parkeerservice van Jeeves koos. “Voor patiënten is het belangrijk dat ze hun auto dicht bij het ziekenhuis kunnen zetten”, zegt Muntendam. Bijvoorbeeld omdat ze slecht ter been zijn, iemand zonder oponthoud willen begeleiden of in tijdnood zijn. “Patiënten hebben al stress, dan is het belangrijk dat ze zich niet druk hoeven te maken over het parkeren. Het verminderen van stress is een groot goed voor ziekenhuizen.”

Gastheren en gastvrouwen

Patiënten en bezoekers kunnen maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur van de parkeerservice gebruik maken. De gastheren en gastvrouwen helpen hen bij het in- en uitstappen en geven tips en informatie mee. Muntendam: “Iedereen voelt zich geholpen. Er zijn echt wel drukke momenten, maar die kunnen we managen doordat er continu iemand aanwezig is met oog voor de mensen en hun behoeften. Dat stelt gerust.”

Voor de parkeerservice betalen gebruikers 5 euro. “We hebben gekeken naar de gemiddelde verblijfsduur van bezoekers en de bijbehorende kosten”, licht Muntendam toe. “We vonden dat het bedrag niet meer of minder moest zijn dan het reguliere dagtarief.”

Patiëntgerichte visie van het ziekenhuis

In de patiëntgerichte visie van het St. Anna Ziekenhuis past ook de shuttleservice. Deze brengt patiënten en bezoekers van het parkeerterrein naar de hoofdingang en vice versa. “Veel mensen maken ook daar graag gebruik van”, stelt Muntendam tevreden vast.

Meer informatie over de parkeerservice van Jeeves

Lees ook:

Parkeren bij het ziekenhuis: 4 tips om patiënten én medewerkers tevreden te stellen


Terug naar blog overzicht





Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een:


done!

Ja, neem contact met mij op!