https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

Corona (Patient) Journey

Hoe kunt u gastvrijheid behouden in de 1,5 meter maatschappij?

Minimaal anderhalve meter afstand houden is voorlopig ‘het nieuwe normaal’. Hoe kun je de toestroom van grote aantallen mensen straks weer in goede banen leiden op een gastvrije manier? De invulling hiervan is voor iedereen een zoektocht. Maar niet iedereen hoeft het wiel zelf uit te vinden. Jeeves is marktleider in niet-medische ondersteuning aan 33% van de ziekenhuizen in Nederland en ziet daarom dagelijks hoe ziekenhuizen en medewerkers met de situatie omgaan. De opgedane kennis en ervaring deelt Jeeves met alle opdrachtgevers, ook openbare gebouwen, grote corporates en luchthavens. Gebruik die intelligentie van het geheel. Hieronder ziet u een "Corona" patient journey bij een ziekenhuis. Vanaf de parking bij aankomst, tot nazorg thuis. De voorbeelden zijn toepasbaar bij een ziekenhuis, maar ook op andere plekken. Wilt u met ons meedenken? Onderaan kunt u ons suggesties mailen.

1. Parkeren: Aankomst op de parking

Zittend in een auto kan op een veilige manier gevraagd worden of iemand Corona gerelateerde klachten heeft en verwezen worden.

2. Parkeren: Chauffeur op de shuttle

Parkings zullen in 2020 sterk onder druk komen te staan, iedereen die met de auto kan zal dat blijven doen. Uw shuttles voorzien van plexiglas schermen zullen de afstanden verkorten voor uw medewerkers en patiënten. Jeeves levert u de chauffeurs.

3. Parkeren: Voor de deur uitstappen

Zo min mogelijk contact met andere patiënten betekent voor de deur uit- en instappen. Een veilige parkeerservice, contactloos en na elke handeling gedesinfecteerd, garandeert deze welkome gastvrijheid.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/parkeerservice.svg

4. Ontvangst: Triage en receptie

Bij of voor de entree moeten patiënten geïnformeerd worden waar naartoe te gaan bij klachten. Op gepaste afstand en met bescherming informeren onze gastvrouwen en –heren uw bezoekers.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/patient-journey.svg

5. Ontvangst: Aanmeldzuilen

Een geheel nieuw protocol. Invoer via onze medewerker, afstand houden en toch de efficiëntie van de aanmeldzuil niet verloren laten gaan.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/frontoffice.svg

6. In huis: Buddy

Een buddy loopt op gepaste afstand met uw gast mee naar de poli afspraak. Een buddy zorgt ervoor dat uw bezoeker de gehele patient journey op een gastvrije manier wordt begeleid. Zij nemen stress en angst weg en bieden begeleiding als uw gast dit wenst.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/mantelzorger.svg

7. In huis: Passeren in het ziekenhuis

Op knooppunten of eenrichting looppaden in uw locatie is een vriendelijke en toch handhavende functie nodig, die niet te vrijblijvend is. Van belang is om uw bezoekers een warm welkom te bieden, te geleiden richting bijvoorbeeld de triage. Dit om oponthoud te voorkomen

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/gastvrouwen-gastheren.svg

8. In huis: Liftregisseur

Wie mag er instappen, wie moet even ruimte maken, welke liften gebruiken we voor de ‘vuile’ lijn. Beperkingen van liften mogen zeker in ziekenhuizen niet leiden tot geen 1,5 meter. Onze medewerker managet dit voor u.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/chauffeur.svg

9. Wachtruimtes: Poliregisseur

Wachtkamers kunnen niet helemaal gevuld worden, maar u wilt wel zoveel mogelijk productie draaien. De poliregisseur staat in contact met de assistent en laat patiënten wachten op een andere ruimere locatie in het ziekenhuis.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/frontoffice.svg

10. Wachtruimtes: Restaurant en wachtruimte

Deze locaties zijn goed voorbereid op 1,5 meter afstand, maar dit moet gehandhaafd worden, niet alleen op een gastvrije manier, ook de afzetlinten en tape moeten telkens gecontroleerd worden.


https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/thuisbrengservice.svg

11. Nazorg: Apotheek bezorg service

Een ziekenhuis apotheek heeft in de regel geen bezorgservice, maar in deze tijden is het beter zoveel mogelijk thuis te zijn. Jeeves levert een turn key service met auto, scooter of fiets. Geheel volgens de geldende protocollen met medicijn bezorging.

https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/icons/mantelzorger.svg

12. Nazorg: Mantelzorg

Veel ex Corona patiënten die het ziekenhuis verlaten zijn te goed voor de eerste lijn, maar te slecht voor zelfstandig thuis wonen. Onze thuishulpen brengen de dagelijkse structuur, kopen boodschappen en helpen conditie opbouwen.

Uw mensen of onze mensen

Vrijwel iedereen wil meehelpen in deze heftige tijd. Gelukkig maar. Bovenstaande ondersteuning kan worden ingevuld door uw eigen mensen. Toch starten veel delen van de reguliere activiteiten weer op, en bovenstaande begeleiding is wel uw visitekaartje en vraagt continuïteit.

Onze medewerkers kunnen u aanvullen. Wij zijn geen bemiddelaar of uitzendbureau. Dit zorgt ervoor dat we vaste gezichten en strikte protocollen kunnen garanderen. Tenslotte hebben bijna alle Jeeves medewerkers werkervaring in ziekenhuizen.

Parkeerservice en Poliregisseur, contactloos en veilig

Wilt u meedenken?

Deze pagina moet een overzicht van gastvrije mogelijkheden geven. Klikt u hieronder als u contact wilt of een suggestie kan toevoegen.

Help onze klanten mee, heeft u een suggestie, opmerking of tip, klik hier.

Bel mij terug, ik wil graag meer horen van jullie (tijdelijke) inzet, ervaring en data in Coronatijden.

Echt contact maken vanuit vertrouwen en veiligheid, op anderhalve meter afstand. Dat betekent oprechte gastvrijheid!