Corona (Patient) Journey
Hoe kunt u gastvrijheid behouden in de 1,5 meter maatschappij?
Minimaal anderhalve meter afstand houden is voorlopig ‘het nieuwe normaal’. Hoe kun je de toestroom van grote aantallen mensen straks weer in goede banen leiden op een gastvrije manier? De invulling hiervan is voor iedereen een zoektocht. Maar niet iedereen hoeft het wiel zelf uit te vinden. Jeeves is marktleider in niet-medische ondersteuning aan 33% van de ziekenhuizen in Nederland en ziet daarom dagelijks hoe ziekenhuizen en medewerkers met de situatie omgaan. De opgedane kennis en ervaring deelt Jeeves met alle opdrachtgevers, ook openbare gebouwen, grote corporates en luchthavens. Gebruik die intelligentie van het geheel. Hieronder ziet u een "Corona" patient journey bij een ziekenhuis. Vanaf de voorbereiding thuis op de afspraak, de parking bij aankomst, tot nazorg thuis. De voorbeelden zijn toepasbaar bij een ziekenhuis, maar ook op andere plekken. Wilt u met ons meedenken? Onderaan kunt u ons suggesties mailen.
1. Onderweg: Patient Journey Corona App
De Corona App bestaat al. Herinneren aan de afspraak, angstreductie door exacte informatie en de Corona vragenlijst zodra men in de buurt komt van het ziekenhuis. Bovendien is de patiënt korter in uw gebouw. Lees hier meer.
2. Parkeren: Aankomst op de parking
Zittend in een auto kan op een veilige manier gevraagd worden of iemand Corona gerelateerde klachten heeft en verwezen worden.
3. Parkeren: Chauffeur op de shuttle
Parkings staan in 2020 en 2021 sterk onder druk, iedereen die met de auto kan zal dat blijven doen. Uw shuttles voorzien van plexiglas schermen zullen de afstanden verkorten voor uw medewerkers en patiënten. Jeeves levert u de gastheren en vrouwen als chauffeurs.
4. Parkeren: Voor de deur uitstappen
Zo min mogelijk contact met andere patiënten betekent voor de deur uit- en instappen. Een veilige parkeerservice, contactloos en na elke handeling gedesinfecteerd, garandeert deze welkome gastvrijheid.
5. Ontvangst: Triage en receptie
Bij of voor de entree moeten patiënten geïnformeerd worden waar naartoe te gaan bij klachten. Of moet de controle op mondkapjes plaatsvinden of stellen medewerkers een aantal korte vragen. Op gepaste afstand en met bescherming informeren onze gastvrouwen en –heren uw bezoekers.
6. Ontvangst: Aanmeldzuilen
Een geheel nieuw protocol. Invoer via onze medewerker, afstand houden en toch de efficiëntie van de aanmeldzuil niet verloren laten gaan.
7. In huis: Buddy
Een buddy loopt op gepaste afstand met uw gast mee naar de poli afspraak. Een buddy zorgt ervoor dat uw bezoeker de gehele patient journey op een gastvrije manier wordt begeleid. Bijvoorbeeld ook bij het aantrekken van beschermende kleding voor het bezoeken van een corona patiënt. Zij nemen stress en angst weg en bieden begeleiding als uw gast dit wenst.
8. In huis: Passeren in het ziekenhuis
Op knooppunten of eenrichting looppaden in uw locatie is een vriendelijke en toch handhavende functie nodig, die niet te vrijblijvend is. Van belang is om uw bezoekers een warm welkom te bieden, te geleiden richting bijvoorbeeld de triage. Dit om oponthoud te voorkomen
9. In huis: Liftregisseur
Wie mag er instappen, wie moet even ruimte maken, welke liften gebruiken we voor de ‘vuile’ lijn. Beperkingen van liften mogen zeker in ziekenhuizen niet leiden tot geen 1,5 meter. Onze medewerker regelt het dit voor u.
10. In huis: Thuishulpen naast uw verpleegkundigen
Jeeves heeft een zus, dat is Senior Service, marktleider in het leveren van thuishulp aan zelfstandig thuiswonende senioren. Thuishulpen leveren welzijn in de vorm van samen eten, aankleden, assistentie bij douchen, blijven slapen, gezelschap, etc. naast de thuiszorg. Exact zo'n situatie kan zich voordoen aan het bed in het ziekenhuis. Naast de verpleegkundige een thuishulp voor de welzijn taken. Andere handen aan het bed en een kostenbesparing.
11. Wachtruimtes: Poliregisseur
Wachtkamers kunnen niet helemaal gevuld worden, maar u wilt wel zoveel mogelijk productie draaien. De poliregisseur staat in contact met de assistent en laat patiënten wachten in een andere ruimere locatie in het ziekenhuis.
12. Wachtruimtes: Restaurant en wachtruimte
Deze locaties zijn goed voorbereid op 1,5 meter afstand, maar dit moet gehandhaafd worden, niet alleen op een gastvrije manier, ook de afzetlinten en tape moeten telkens gecontroleerd worden.
13. Nazorg: Apotheek bezorg service
Een ziekenhuis apotheek heeft in de regel geen bezorgservice, maar in deze tijden is het beter zoveel mogelijk thuis te zijn. Jeeves levert een turn key service met auto, scooter of fiets. Geheel volgens de geldende protocollen met medicijn bezorging.
14. Nazorg: Mantelzorg
Veel ex Corona patiënten die het ziekenhuis verlaten zijn te goed voor de eerste lijn, maar te slecht voor zelfstandig thuis wonen. Onze thuishulpen brengen de dagelijkse structuur, kopen boodschappen en helpen conditie opbouwen.
Uw mensen of onze mensen
Vrijwel iedereen wil meehelpen in deze heftige tijd. Gelukkig maar. Het is daarom belangrijk kennis te delen, tussen ziekenhuizen, maar ook vanuit andere sectoren. Hierover schrijft Jeeves regelmatig blogs en hebben we een event georganiseerd. Lees in deze BLOG over het event en kijk hier integraal het event met bekende sprekers uit de ziekenhuiswereld.
Onze medewerkers kunnen u aanvullen. Wij zijn geen bemiddelaar of uitzendbureau. Dit zorgt ervoor dat we vaste gezichten en strikte protocollen kunnen garanderen. Tenslotte hebben bijna alle Jeeves medewerkers werkervaring in ziekenhuizen, dat maakt ze uniek.
Wilt u meedenken?
Deze pagina moet een overzicht van gastvrije mogelijkheden geven. Klikt u hieronder als u contact wilt of een suggestie kan toevoegen.
Help onze klanten mee, heeft u een suggestie, opmerking of tip, klik hier.
Bel mij terug, ik wil graag meer horen van jullie (tijdelijke) inzet, ervaring en data in Coronatijden.
Echt contact maken vanuit vertrouwen en veiligheid, op anderhalve meter afstand. Dat betekent oprechte gastvrijheid!