Grootse verhuizing met een oranje tintje

20 jaar is er naar toegeleefd. 20 jaar van voorbereiden, ontwerpen, bouwen en uiteindelijk verhuizen. Op 6 september jl. was het dan eindelijk zo ver: de officiële opening van het nieuwe Erasmus MC. En wat zijn wij trots! Niet alleen vanuit ons Rotterdamse hart maar ook omdat wij in het staartje van die 20 jaar een bijdrage konden leveren aan dit immense project.

Oog voor de patiënt

Het nieuwe ziekenhuis is alles behalve een traditioneel ziekenhuis. Erasmus MC heeft gekozen een ‘helende omgeving’ te bouwen met veel daglicht, natuurlijke materialen en bijzondere elementen zoals een grote daktuin en groene binnenpleinen. Daarnaast zijn de afdelingen voorzien van allemaal eenpersoonskamers met eigen badkamer. Zoveel oog voor de patiënt en haar welzijn. Wij kunnen het alleen maar toejuichen. En om haar patiënt en bezoeker gastvrij te ontvangen en te helpen haar weg te vinden in het nieuwe ziekenhuis hebben ze vol ingezet op de gastontvangst. Niet alleen in de passage staan er heren en dames klaar om te ondersteunen, ook de op de verschillende poliklinieken wacht een warm welkom.

Gastheren- en vrouwen

Voor de patiënt veranderde er veel door de nieuwbouw.  Ook voor de medewerker betekent het natuurlijk een hele omslag. Niet alleen fysiek omdat hun afdeling of kantoor letterlijk is verhuisd maar ook een nieuwe manier van werken.  Een voorbeeld hiervan is het nieuwe garderobe en lockersysteem. En dan hebben wij het niet over een paar lockers maar rijen met duizenden lockers onderverdeeld in verschillende garderoberuimtes. Het ziekenhuis had er voor kunnen kiezen om iedereen alleen digitaal te informeren over het nieuwe systeem maar koos ervoor om een stap verder te gaan. Een aantal weken was er ondersteuning aanwezig in de garderoberuimtes in de vorm van gastheren –en dames om te helpen en uitleg te geven.

Helpende hand

Nog een goed voorbeeld hoe het ziekenhuis heeft ingezet op het ondersteunen van haar medewerkers is de extra hulp die er was tijdens de verhuizing op de verschillende etages van de kantoren. In deze periode waren vele ‘floorstewards’ op de been om de nieuwe kantoren na te lopen, mensen wegwijs te maken en te helpen. Maar ook aan de verwachte extra drukte op de afdeling telefonie en servicedesk is gedacht door extra medewerkers in te zetten om deze afdelingen te ondersteunen. Het ziekenhuis heeft dan ook vol ingezet op een ‘helpende hand’ om haar medewerkers tegemoet te komen in de spannende tijd van de verhuizing.

Grootste opdracht ooit

En wij mochten die helpende hand zijn. Tussen mei en juli van dit jaar heeft Jeeves op allerlei gebieden medewerkers ingezet om zowel medewerker als patiënt te ondersteunen. Toeval nu wij dit jaar 20 jaar bestaan? Wij hebben onze grootste opdracht ooit mogen uitvoeren voor Erasmus MC en dat naar volle tevredenheid.

Jeeves heeft zich rond de inhuizing in ons nieuwe Erasmus MC getoond als een betrouwbare, prettige samenwerkingspartner die goede, gastvrije medewerkers heeft geleverd” aldus Leonie de Vos, Manager Frontservices en Inrichting Erasmus MC.

Op de piekmomenten hebben we ruim 60 medewerkers per dag ingezet op al die verschillende afdelingen in het ziekenhuis.  Waar je je ook bevond in het ziekenhuis, Jeeves was altijd in de buurt. Alles kreeg een oranje tintje. In ons jubileum jaar mochten wij de meest bijzondere opdracht ooit uitvoeren. Dat kan geen toeval zijn.

Ook een helpende hand nodig tijdens uw verhuizing of verbouwing?

Neem contact met ons op


Terug naar blog overzicht





Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een:


done!

Ja, neem contact met mij op!