parkeerservice Alrijne ziekenhuis

Alrijne onthaalt patiënten en bezoekers gastvrij met nieuwe parkeerservice

Ziekenhuis Alrijne in Leiderdorp is in samenwerking met Jeeves gestart met een parkeerservice. Hiermee vermindert het ziekenhuis de parkeerdruk en zorgt het voor een gastvrij onthaal van patiënten en bezoekers. “We willen het mensen zo comfortabel mogelijk maken.”

De parkeerdruk bij Alrijne in Leiderdorp is, zoals bij veel ziekenhuizen, hoog. Zeker tijdens de bezoektijden en op P1, het parkeerterrein voor patiënten en bezoekers dat het dichtst bij de hoofdingang ligt. “Ook op verzoek van de gemeente hebben we naar oplossingen gezocht om de parkeerdruk te verminderen”, vertelt Bart Jansen, die als adviseur betrokken is bij het parkeerbeleid van Alrijne.

Het ziekenhuis in Leiderdorp nodigde Jeeves begin september uit voor een gesprek, waarna de plannen en de uitwerking daarvan in een stroomversnelling raakten. “Zes weken later, op 14 oktober, ging de parkeerservice van start”, aldus Jansen.

Combinatie met gastheerschap

Met de invoering van de parkeerservice beoogt Alrijne niet alleen een vermindering van de parkeerdruk, maar ook een nog gastvrijer onthaal van patiënten en bezoekers. “Na binnenkomst werden mensen al wel geholpen door gastvrouwen en gastheren, maar nu kunnen we hen buiten ook ontzorgen”, vertelt Jansen.

>>> ‘Stel patiënten en bezoekers gerust met parkeren voor het ziekenhuis’

De nieuwe dienstverlening betreft een combinatie van parkeerservice en gastheerschap. Jansen: “Veel mensen worden afgezet bij de hoofdingang, soms met krukken, een rolstoel of een rollator. Hen kunnen we nu helpen met in- of uitstappen, of we halen een rollator uit de auto. Wie gebruik maakt van de parkeerservice, hoeft geen parkeerplaats te zoeken maar kan meteen mee het ziekenhuis in. Het past bij de visie van Alrijne om het patiënten en bezoekers zo comfortabel mogelijk te maken.”

Parkeerservice in de praktijk

Alrijne Leiderdorp heeft bij de hoofdingang twee stopplaatsen gecreëerd voor de parkeerservice. Mensen die ervan gebruik maken, geven hun autosleutel aan een van de parkeerservicemedewerkers en krijgen een ticket. De medewerker parkeert de auto op een van de tien gereserveerde plaatsen achter het ziekenhuis en rijdt de auto weer voor als de patiënt of bezoeker het ziekenhuis verlaat.

Jansen heeft goede hoop dat de parkeerservice een succes wordt. “Het is eerst zaak om er bekendheid aan te geven. De invoering van de parkeerservice heeft al in de krant gestaan en zelf informeren we mensen er ook over. Onder meer op de schermen in het ziekenhuis, op afspraakbevestigingen, via flyers en met een banner naast de betaalautomaat. Ook zien mensen de servicedesk van Jeeves staan. Voor sommige mensen is het een drempel om hun auto af te staan, maar ik denk dat ze uiteindelijk de meerwaarde van deze unieke service inzien. Zeker als ze van andere gebruikers horen hoe het bevalt.”

Profilering van het ziekenhuis

De ervaring van Jeeves, die de parkeerservice ook bij vijf andere ziekenhuizen verzorgt, geeft volgens Jansen vertrouwen. “Door die ervaring raken ook bijvoorbeeld de Raad van Bestuur en RVE-managers overtuigd van het nut van een parkeerservice. Patiënten en bezoekers zijn er mee geholpen en Alrijne profileert zich op een positieve manier.”

Meer informatie over de parkeerservice van Jeeves

Lees ook:

Parkeerkosten bij ziekenhuizen: zo geef je bezoekers meer waar voor hun geld

Parkeren bij het ziekenhuis: 4 tips om patiënten én medewerkers tevreden te stellen


Terug naar blog overzicht





Onze klanten beoordelen ons gemiddeld met een:


done!

Ja, neem contact met mij op!