https://jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

Rijnstate maakt werk van toekomstbestendige gastenontvangst

De mobiliteit van medewerkers, patiënten en bezoekers is belangrijk voor ziekenhuis Rijnstate. Toch kan het allemaal net wat toegankelijker en gastvrijer. Door de coronacrisis heeft de uitvoering rondom service stilgelegen, maar niet voor lang. “We zijn inmiddels weer van start gegaan met allerlei initiatieven om de service te verbeteren”, vertelt Fabiënne Bartholomeus.

Als Teammanager Facilitair Bedrijf bij Rijnstate, met als aandachtspunt service, is de Bartholomeus verantwoordelijk voor het contact met de patiënten, bezoekers, medewerkers en vrijwilligers. “Daarbij kijk ik naar de ontvangstafdeling, de receptie en de patiëntenregistratie.” Een andere belangrijke taak in haar functie zijn de vervoersmogelijkheden voor het ziekenhuis, parkeercapaciteit, vervoersstromen tot aan de deur, ontvangst en registratie. “Alles functioneerde prima maar om de knelpunten – lange files en weinig parkeerplekken – aan te pakken zijn we in 2018 begonnen met een nieuw mobiliteitsbeleid.”

Parkeerservice en gastenontvangst

Voor het nieuwe mobiliteitsbeleid ging Rijnstate een samenwerking met Jeeves aan. “Zij verzorgen bij ons onder andere de gastenontvangst. De gastheer of gastvrouw zorgt ervoor dat patiënten welkom worden geheten, begeleidt mensen naar binnen en let op dat het terrein rookvrij blijft.” Om de files en het tekort aan parkeerplekken aan te pakken, biedt Rijnstate sinds 2018 de parkeerservice van Jeeves aan.

Bartholomeus: “Mensen rijden naar het ziekenhuis en zien dan direct de medewerkers staan. Ze stappen de auto uit, geven de sleutel aan een chauffeur en de auto wordt vervolgens geparkeerd op de door ons gereserveerde plaatsen.”

Ontdek de parkeerservice van Jeeves

Tijdelijke stop door corona

Rijnstate ontving over de parkeerservice veel positieve reacties. Toen in 2020 de coronacrisis aanbrak, besloot Rijnstate om de parkeerservice van Jeeves tijdelijk stop te zetten, maar sinds afgelopen zomer is de samenwerking weer opgestart.

“We wilden de parkeerservice en gastenontvangst graag weer oppakken”, licht Bartholomeus toe. “Zeker met de koude en natte dagen in aankomst. We hebben gekozen voor dezelfde diensten omdat deze goed passen in het mobiliteitsbeleid.” Het is belangrijk dat dit beleid onder de aandacht wordt gebracht. “Mensen moeten eraan wennen en er weer bekend mee raken. Daarom hopen we dat dit beleid meer naamsbekendheid krijgt zodat patiënten en bezoekers zien dat wij ze goed ontvangen.”

>>> Maak een perfecte eerste indruk met gastvrouwen en gastheren voor het ziekenhuis

De Teammanager Facilitair Bedrijf noemt het belangrijk dat het mobiliteitsbeleid toekomstbestendig is. “Daarom zijn we begonnen met een masterplan voor het voorterrein van Rijnstate. Dit wordt aangepast en opnieuw ingericht.” De parkeerservice is hier een onderdeel van. “We vinden het belangrijk dat mensen die slecht ter been zijn of afhankelijk van een ander zijn, dicht bij het ziekenhuis kunnen parkeren.”

Toekomstbestendig mobiliteitsbeleid voor het ziekenhuis

Om het mobiliteitsbeleid toekomstbestendig te maken, is er ook naar duurzaamheid gekeken. “We hopen dat er in de toekomst minder auto’s naar het ziekenhuis komen. Daarom kijken we hoe we het parkeerterrein zo flexibel mogelijk kunnen inrichten. Daarnaast willen we medewerkers, patiënten en bezoekers stimuleren om gebruik te maken van duurzame alternatieven.”

Om deze reden is Rijnstate begonnen met een eigen pendelservice. “Onze medewerkers kunnen in de spitsuren naar het Openluchtmuseum rijden waar je gratis kunt parkeren. Daar staat een elektrische pendelbus die je naar het ziekenhuis heen en weer brengt.” In de daluren staat de bus echter stil. “Daarom willen we graag die pendelbussen tussen Arnhem Centraal en Rijnstate inzetten. Met een exclusieve lijn kunnen mensen gratis gebruik maken van deze bussen.”

Met het OV naar het ziekenhuis

Samen met Jeeves is de regiobus bedacht, vervolgt Bartholomeus. “Die bus willen we in verschillende dorpskernen laten rijden, zodat je gemakkelijk met het openbaar vervoer Rijnstate kunt bereiken. Momenteel zet Jeeves hiertoe een onderzoek op. Ze zijn altijd bereid om mee te denken en schakelen snel, dat werkt erg prettig samen. De verwachting is dat er potentie in de regiobus zit.”

Wilt u ook werk maken van het mobiliteitsbeleid en/of de gastenontvangst van uw ziekenhuis? We bespreken het graag!

Neem contact op

Meer berichten

Verbeter de gastvrijheid van uw organisatie. Neem nu contact met ons op!
Contact