https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

De 5 voordelen van een haal- en brengservice volgens Breeman

Breeman

Autodealers, onderhoudsbedrijven en leasemaatschappijen spelen steeds meer in op de wensen van hun klanten. De haal- en brengservice van Jeeves is daar een voorbeeld van. Deze dienst biedt BMW- en Mini-dealer Breeman vooral gemak en tijdwinst. “Iedere klant heeft altijd netjes op tijd zijn auto.”

De automotive sector kan de chauffeurs van Jeeves flexibel inhuren voor het afleveren, ophalen of wegbrengen van auto’s. Op deze manier kunnen de organisaties zich richten op hun kernactiviteit en staat er altijd een professionele chauffeur klaar. Maar er zitten meer voordelen aan de haal- en brengservice. En om die voordelen zet BMW-dealer Breeman de service regelmatig in, aldus Jelle Prins, verkoper bij Breeman.

1. Tijdwinst

Breeman heeft vestigingen in Rotterdam en Gouda en levert onder meer leaseauto’s aan multinationals. Ook fungeert Breeman als tussenpersoon voor bedrijven die zijn gespecialiseerd in wagenparkbeheer. “Op jaarbasis gaat het om grote aantallen auto’s die bij klanten moeten worden geleverd of auto’s die naar een servicelocatie moeten”, vertelt Prins. “Soms moet de chauffeur terug met het openbaar vervoer. Dat kost veel tijd en daarvoor huren we een chauffeur van Jeeves in. Dat scheelt ons tijd en geld.”

2. Altijd focus op kernactiviteit

Door de onregelmatigheid is het inzetten van eigen mensen niet erg efficiënt, aldus Prins. “In de tijd dat een chauffeur van Jeeves een rit van anderhalf uur maakt en drie uur terug reist met het openbaar vervoer, heeft onze chauffeur drie ritten gemaakt in Rotterdam of Gouda. Zo kunnen wij ons blijven richten op onze kerntaak, namelijk auto’s op tijd leveren, zonder veel tijd kwijt te zijn.”

Ontdek de haal-en brengservice van Jeeves

3. Gemak

Autodealers verkopen en leasen veel auto’s, waardoor het ophalen en wegbrengen van auto’s grillig is. Op de ene dag gaat het om één auto wegbrengen of ophalen en de volgende dag kunnen het er acht zijn. Op die pieken zetten autodealers de haal- en brengservice in. “Er zijn altijd voldoende chauffeurs en er is altijd werk voor onze medewerkers in vast dienstverband”, aldus Prins. Omdat bijna altijd dezelfde chauffeurs worden ingezet, hoeft niet iedere keer opnieuw de werkwijze te worden uitgelegd. Prins: “De chauffeurs zijn professioneel en vriendelijk.”

4. Goede klantbeleving

In de concurrerende automotive sector is een goede klantbeleving cruciaal. Die zorgt ervoor dat klanten terugkomen en nieuwe klanten aantrekt. Een klant die een duurdere auto koopt, verwacht zo’n dienst van een autobedrijf en bedrijven vragen ernaar, vertelt Prins. “De klantbeleving start al thuis, maar daar kunnen we weinig invloed op uitoefenen. Wat wij wel kunnen, is de auto op tijd leveren op de plek waar de klant dat wil. Het is een stukje extra dienstverlening. Vaak is er contact met de klant, om bijvoorbeeld de sleutels en documenten over te dragen. Op deze manier maakt de service de klantbeleving af.”

5. Snel

Breeman werkt nu ruim tien jaar samen met Jeeves. “In die tijd hebben we op jaarbasis ongeveer twintig keer van de dienst gebruik gemaakt. Soms was dat iedere week en soms maar één keer in de twee maanden, maar altijd was een chauffeur met een mailtje snel en op het gewenste tijdstip geregeld. Ook was het geen probleem toen er met spoed de volgende dag een chauffeur nodig was.”

Heeft u interesse in de haal- en brengservice van Jeeves? Wij informeren u graag over de mogelijkheden!

Neem contact op

Lees ook:

Van Mossel VKV: ‘Haal- en brengservice zorgt voor betere klantbeleving’

Meer berichten

Verbeter de gastvrijheid van uw organisatie. Neem nu contact met ons op!
Contact