https://www.jeeves.nl/app/themes/jeeves-theme/dist/images/header-notification-image.png
Zorg jij ook graag voor anderen? Kom bij ons werken!
Jeeves logo
Jeeves logo

App bevordert cruciale patiëntencommunicatie in coronatijden

Ziekenhuizen zijn in coronatijden meer dan ooit gebaat bij heldere patiëntencommunicatie. Een digitale patiëntenapp biedt hierbij vele voordelen, zoals angstreductie, een gestroomlijnd en daardoor korter verblijf en het automatisch bevragen van patiënten op COVID-19.

Een ziekenhuis die de patiënt tijdens de ‘klantreis’ digitaal begeleidt en ondersteunt, plukt daar – zeker in coronatijden – direct de vruchten van. Behulpzame notificaties rond de afspraak stellen de patiënt gerust en verkleinen het risico dat de patiënt niet op de afspraak verschijnt. Alleen al dit terugdringen van ‘no show’ brengt een grote efficiencyslag en daarmee kostenbesparing voor het ziekenhuis teweeg.

De patiënten die komen, arriveren en vertrekken met behulp van notificaties op het juiste moment op de juiste plaats. Zodoende optimaliseert het ziekenhuis het aantal aanwezige personen, zonder dat er te veel mensen in het gebouw zijn. Vlak voor aankomst kunnen patiënten een vragenlijst invullen over hun gezondheidstoestand in relatie tot COVID-19.

BEKIJK DE PATIENT JOURNEY APP

Werkwijze van de Patient Journey app

Met de Patient Journey app van Jeeves ontvangt de patiënt thuis, onderweg, bij het ziekenhuis en na afloop van een afspraak relevante notificaties. Deze patiëntencommunicatie verloopt volgens een aantal stappen:

Stap 1: De patiënt ontvangt twee dagen voor de afspraak een herinnering en kan aanvullende diensten met één klik regelen.

Stap 2: Op de ochtend van de afspraak ontvangt de patiënt de laatste reisinformatie, afgestemd op de gekozen vervoerswijze (bv. auto, fiets of OV).

Stap 3: Op een paar kilometer van het ziekenhuis ontvangt de patiënt een notificatie over de diensten voor uw entree, zoals de shuttleservice, de gastheer of de parkeergelegenheid.

Stap 4: Zodra de patiënt bij de entree van het ziekenhuis aankomt, wordt hij welkom geheten en ontvangt hij een bericht met de route naar de juiste polikliniek.

Stap 5: Na het bezoek krijgt de patiënt nog eenmaal één bericht, waarin naar de ervaring rond de afspraak wordt gevraagd.

Koppelingen en monitoring

De gebruiksvriendelijke app, in de huisstijl van het ziekenhuis, kan desgewenst eenvoudig worden gekoppeld aan het patiëntenportaal van het ziekenhuis en voldoet aan alle Europese wetgeving rondom privacy en beveiliging. Met de enquêtefunctie binnen de app kan het ziekenhuis continu monitoren hoe patiënten het ziekenhuis beoordelen. Een live dashboard geeft bovendien de dagelijkse kostenbesparingen en patiëntenstromen weer.

VRAAG EEN GRATIS OFFERTE AAN

Voordelen voor patiënten

Niet alleen ziekenhuizen, ook patiënten zijn om meerdere redenen gebaat bij patiëntencommunicatie via de Patient Journey app:

Alles automatisch
Alles in de app gaat automatisch. Jeeves herinnert de patiënt twee maal aan zijn afspraak en bieden, indien gewenst, begeleiding tijdens zijn reis naar uw ziekenhuis en weer naar huis. De patiënt ontvangt één vraag, waarna de vervolgschermen zich automatisch aanpassen.

Duidelijkheid
Voor de patiënt is het direct duidelijk welke diensten en services het ziekenhuis levert. Denk aan begeleiding, vervoer, mantelzorg, parkeerservice ect.

Afsprakenkaart
De app vult de papieren afsprakenkaart voor de patiënt aan. De patiënt heeft zijn afspraken altijd bij de hand en kan gemaakte afspraken op elk moment inzien.

Rust
Een ziekenhuisbezoek is voor veel mensen al stressvol genoeg. Begeleiding van de patiënt rond de afspraak geeft rust en vertrouwen, ook voor familie en andere naasten.

Verbondenheid
De patiënt voelt zich thuis al verbonden met het ziekenhuis en voelt zich opgemerkt. Dat zorgt voor loyaliteit bij de patiënt.

Wilt u weten wat de Patient Journey app voor uw ziekenhuis kan betekenen?

NEEM CONTACT OP

Lees ook:

13 mogelijkheden om gastvrijheid te behouden in het 1,5 meter ziekenhuis

Overal anderhalve meter afstand: 5 aandachtspunten voor ‘het nieuwe normaal’

No show als ziekenhuis voorkomen: van wegblijftarief tot maximaal informeren

Meer berichten

Verbeter de gastvrijheid van uw organisatie. Neem nu contact met ons op!
Contact